Skocz do zawartości
Piotr_S

Regulamin

Rekomendowane odpowiedzi

Zasady i reguły korzystania z Forum Stowarzyszenia Pszczelarzy Polskich Polanka

SPP Polanka w ramach świadczenia usługi Forum udostępnia Użytkownikom zasoby swojego systemu informatycznego, aby mogli oni prowadzić dyskusje na tematy związanie z pszczelarstwem. Prosimy pamiętać, że nie odpowiadamy za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum przez Użytkowników. Nie ponosimy również żadnej odpowiedzialności za użyteczność, dokładność i kompletność informacji zamieszczanych przez Użytkowników. Stosując się do nich w praktyce pszczelarskiej, robicie wszystko na własną odpowiedzialność.

Treść wypowiedzi wyraża opinię jej autora. Jeśli z jakichś przyczyn stwierdzisz, że czyjaś wypowiedź Ci nie odpowiada, łamie zasady korzystania z Forum lub obowiązującego w Polsce prawa, możesz poinformować o tym administratorów, używając przycisku "zgłoś" zamieszczonego pod każdym postem. Administratorzy dbają o porządek i zgodność wypowiedzi z zasadami korzystania z Forum i po otrzymaniu stosownej, wiarygodnej informacji, na podstawie oceny własnej usuwają niezgodne posty lub przy naruszeniach mniejszej wagi usuwają niezgodne fragmenty postów umieszczając własne komentarze dotyczące przyczyny ingerencji. Administratorzy nie będą w żaden sposób ingerowali w treści postów bez pozostawienia stosownego komentarza.

Pisząc na Forum zgadzasz się nie używać Forum do zamieszczania materiałów niezgodnych z zasadami wymienionymi szczegółowo poniżej oraz zgadzasz się nie zamieszczać materiałów chronionych prawem autorskim, chyba że dysponujesz prawami do nich lub zamieszczenie tych materiałów nie stanowi naruszenia praw autorskich.

 

Zasady korzystania z Forum SPP Polanka

Forum to miejsce, w którym można dyskutować na każdy temat związany w jakikolwiek sposób z pszczelarstwem. Aby jednak zachować porządek i wzajemny szacunek między Użytkownikami, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:

 

  1. Na Forum nie umieszczamy komentarzy lub odnośników (linków) do stron internetowych, które naruszają prawo, w szczególności:
    • zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);
    • zawierają treści pornograficzne (art. 202 par. 1 Kodeksu karnego);
    • propagują alkohol (art. 2 (1) Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982r.);
    • propagują narkotyki i inne środki odurzające (art.1 Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997r.);
    • obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami dowolne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);
    • obrażają narodowości, religie, rasy ludzkie (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 - 196 Kodeksu karnego);
    • przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.).
  2. Ponadto nie zamieszczamy komentarzy, które:
    • są bezpośrednimi atakami na interlokutorów,
    • zawierają odnośniki (linki) do stron www naruszających prawo lub dobre obyczaje,
    • zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe należące do innych osób chyba, że dane te są zamieszczone przez te osoby na ogólnodostępnych stronach internetowych prowadzonych przez te osoby lub są to dane własne osób je zamieszczających.
    • są reklamami a nie są one umieszczone w dziale "Giełda / Ogłoszenia"
    • są spamem, czyli nie mają nic wspólnego z tematem wątku
    • nawołują do agresji,
    • są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej.
       
  3. Stosujemy się do zasad Netykiety. W szczególności nie obrażamy innych forumowiczów.
  4. Wątki należy zakładać w odpowiednich dla nich działach, w razie potrzeby będą przenoszone do właściwych ale stosowanie się do tej zasady ułatwi pracę moderatorów.
  5. Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na Forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na Forum - opcja "Szukaj" w menu Forum).
  6. Dział "Hyde Park" przeznaczony jest dla dyskusji na tematy dowolne, w szczególności na komentarze własne dotyczące dowolnych spraw.
  7. Posty zawierające kłótnie, wyzwiska czy nie poparte dowodami oskarżenia będą usuwane lub przenoszone do archiwum administratorów.
  8. Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku.
  9. Nie powinno się cytować długiej wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!" lub bezpośrednio się do niej odnieść. Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
  10. Zabronione jest podszywanie się pod innych użytkowników Forum, w szczególności używanie takich samych lub bardzo podobnych awatarów oraz podobnych podpisów, jak osoby wcześniej zarejestrowane na forum. Administratorzy forum będą prowadzić arbitraż w sprawach spornych.
  11. Za łamanie zasad korzystania z Forum będą przydzielane punkty ostrzeżenia. Każde złamanie zasad korzystania z Forum oznacza dodanie 33% do wskaźnika ostrzeżenia. Trzecie ostrzeżenie jest równoznaczne z blokadą konta na okres jednego miesiąca. Konta forumowiczów notorycznie łamiących zasady korzystania z Forum będą blokowane bezterminowo.
  12. Ostrzeżenia będą wygasać z czasem - poziom wskaźnika ostrzeżenia będzie spadał o 33% po upływie dwóch miesięcy.
  13. SPP Polanka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na Forum przez Użytkowników.
  14. SPP Polanka zastrzega sobie prawo do edycji, skracania i usuwania komentarzy bez powiadamiania autorów. Komentarz wysyłany wielokrotnie publikowany będzie raz.
  15. SPP Polanka przypomina, że osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
  16. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w związku z korzystaniem z Forum SPP Polanka jako Zarejestrowany Użytkownik. Administratorem danych osobowych Zarejestrowanych Użytkowników jest Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich "Polanka" z siedzibą w Pszczelej Woli, KRS nr: 0000236267
  17. Zarejestrowany Użytkownik, podając dane osobowe w formularzu rejestracyjnym:
    • oświadcza, że są one zgodne z prawdą,
    • wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych (stosownie do ustawy z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 ze zm.) w celu realizacji usług dostępnych w ramach Serwisu.
  18. Każdy Zarejestrowany Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych, a także prawo ich poprawiania i żądania ich usunięcia. W tym celu należy zwrócić się do administratorów.
  19. Użytkownik publikujący swoje wypowiedzi na Forum niniejszym upoważnia nieodpłatnie administratorów do:
    • zapisywania publikowanych wypowiedzi w pamięci komputera,
    • publikowania i rozpowszechniania nadesłanych przez Użytkownika wypowiedzi w sieci Internet,
    • włączania ich (lub ich fragmentów) do innych utworów i tworzenia opracowań,
    • wytwarzania określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową w dowolnym formacie,
    • rozpowszechniania wypowiedzi na każdym nośniku audiowizualnym, a w szczególności na nośniku magnetycznym oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, jak również w postaci drukowanej,
    • umieszczania wypowiedzi w bazach danych.
  20. O zmianach zasad korzystania z Forum będziemy informować na Forum. 

 

Zarząd SPP Polanka życzy wszystkim Użytkownikom satysfakcji z korzystania z naszego Forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

                                                               Regulamin forum SPP Polanka

A§1. Postanowienia Ogólne 
        1.1. Każdorazowo posługując się terminem Forum oznacza to i dotyczy, serwisu internetowego https://forum.spp-polanka.org/  
        1.2. Forum poświęcone jest umożliwieniu dyskusji i wymianie doświadczeń, związanych z pasją jaką jest pszczelarstwo.  
               Forum udostępnia Użytkownikom zasoby swojego systemu informatycznego tak, aby mogli oni prowadzić dyskusje  
               na tematy związanie z pszczelarstwem.

A§2. Rejestracja
        2.1. Rejestrując się w naszym Forum zgadzasz się na poniższe warunki Regulaminu  
        2.2. Podczas rejestracji jako nazwy użytkownika (loginu) nie używaj nazw promujących 
                jakikolwiek  totalitaryzm czy nacjonalizm, jak też nazw nawiązujących do 
                ekstremistycznych poglądów/wyznań etc. Nie używaj nazw zarezerwowanych dla wartości religijnych,
                nazw obraźliwych, wulgarnych a także - adresów stron www, oraz nazw serwisów Zakaz ten dotyczy 
                także używania w nazwie użytkownika (loginie) tak nazw instytucji rządowych jak i prywatnych, 
                partii politycznych, organów ścigania, służb ratunkowych, itp.  
                Wszystkie wymienione typy kont, będą bezwzględnie usuwane.       
        2.3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne nie mniej koniecznym, w związku 
                 z korzystaniem z Forum SPP Polanka - jako Zarejestrowany Użytkownik.
                 Administratorem danych osobowych zarejestrowanych Użytkowników jest 
                 Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich "Polanka" z siedzibą w Pszczelej Woli, KRS nr: 0000236267  
        2.3.1.Zarejestrowany Użytkownik, podając dane osobowe w formularzu rejestracyjnym
                  oświadcza, że są one zgodne z prawdą.
        2.4. Dokonując rejestracji na Forum, wyrażasz zgodę na otrzymywanie mailingu od serwisu
                https://forum.spp-polanka.org/, na podany podczas zakładania konta adres poczty elektronicznej. 
                Wyrażasz też zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych 
                przez https://forum.spp-polanka.org/ zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. 
                o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2018 poz. 1000 oraz, na otrzymywanie 
                od https://forum.spp-polanka.org/ informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą 
                z dnia 18.07.2002 r. (Dz.U. nr 144, poz.1204 z późn.zm.) o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
        2.5. Rejestrując się na Forum otrzymujesz możliwość elektronicznego, publicznego wypowiadania się
                (tzw. postowania) na Forum, oraz wyrażasz zgodę na ewentualne wykorzystanie treści swoich
                wypowiedzi przez https://forum.spp-polanka.org/ na łamach tego serwisu, lub w formie cytatów w
                artykułach na stronie głównej Stowarzyszenia bądź w wydawanych w formie
                publikacji  elektronicznych biuletynów SPP.
        2.6. Powtórna rejestracja jest możliwa tylko wtedy, gdy konto zostało usunięte, lub wystąpiły 
                problemy z poprzednim kontem, które to problemy zostały wcześniej zgłoszone Administracji. 
                W innym  przypadku drugie konto będzie usuwane, a użytkownik otrzyma ostrzeżenie.
         
A§3. Ogólne zachowanie.
        3.1.  Nie krzyczymy (nie piszemy wielkimi literami).
        3.2.  Nie używamy wulgaryzmów i wyrażeń obraźliwych w wypowiedziach, sygnaturach, awatarach.  
        3.3.  Nie powodujemy kłótni
        3.4.  Nie obrażamy innych użytkowników.
        3.5.  Zabrania się stosowania nicków, oraz awatarów zawierających wyrazy "Administrator", 
                 "Moderator" oraz innych, mogących wprowadzać użytkowników forum w błąd. Zabrania się 
                  również umieszczania w awatarach i sygnaturach obrazów o treści erotycznej.      
         3.6.  Na forum panuje absolutny zakaz zamieszczania treści pornograficznych 
                  podstawa –  art.202§1kk 
         3.7.  Na Forum panuje absolutny zakaz podawania linków do stron internetowych, blogów, itp.
                  które, swoją działalnością szerzą nienawiść, wulgarny język, rasizm, propagują alkohol czy
                  wszelkie inne środki odurzające nadto, mają w całości profil o charakterze przeznaczonym tylko
                  dla osób pełnoletnich.
         3.8.  Sprawy prywatne załatwiaj poprzez PW, e-mail lub dowolny komunikator - nie na forum.     
         3.9.  Stosuj się do próśb i nakazów obsługi forum. Nie kasuj edycji moderatorów w Twoim poście.  
                  Szanuj osoby, które wiedzą więcej od Ciebie, oraz pilnują porządku.
         3.10. Użytkownicy nie mają prawa do edycji swoich postów (w celu usunięcia ich treści), ponieważ 
                   działanie  takie niesie za sobą zburzenie kontekstu i spójności wypowiedzi innych
                   Użytkowników. Można edytować jedynie własne posty w celu dodania nowych informacji i/lub 
                   poprawienia obecnych wartości merytorycznych.
         3.11. Użytkownicy nie mają prawa cytowania punktów Regulaminu w sygnaturach.
         3.12. Użytkownicy nie mają prawa raportowania ramek i notatek moderatorskich, poza ramkami w 
                    poprawionych tematach.

 A§4. Pisanie nowych postów na forum.
          4.1.  Przed napisaniem nowego tematu skorzystaj z wyszukiwarki,
          4.2.  Posty umieszczaj w odpowiednich działach/wątkach. Wystawianie tego samego posta w różnych
                   działach lub kilka razy ale z innym tematem, grozi ostrzeżeniem.
          4.3.  Przed napisaniem nowego tematu lub posta, każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania
                   się z zawartością danego działu, oraz zawartych w nim wypowiedzi.
          4.4. Dozwolone jest cytowanie fragmentu ostatniego posta jak również jego całości. Jeśli natomiast 
                  cytat ten jest obszerny i rozbudowany a moderator uzna, iż omawiany tu cytat rażąco 
                  wpływa na czytelność wątku - to ma prawo usunąć część lub całość takiego cytatu.
          4.5.  Posty nie mogą obrażać w żaden sposób innych osób zarejestrowanych na Forum, jak i osób
                   postronnych.
          4.6.  Oferty handlowe sprzedaży/kupna/zamiany mogą odbywać się jedynie w Dziale Giełda.
                   Oferty handlowe zamieszczane w innych działach czy wątkach aniżeli Dział Giełda, 
                   będą usuwane.
          4.7.  Posty niezgodne z prawem polskim - będą bezpowrotnie kasowane.
          4.8.  Zabrania się stosowania Avatarów/Sygnatur/Zdjęć w profilu, zrzutów ekranu o treści   
                   - erotycznej, wyrażonymi między innymi poprzez:
                   - rozmyślnie zakrytą nagość
                   - stosowanie przezroczystych ubrań
                   - epatowanie prowokacyjnymi pozami itp.

  A§5. Odpowiadanie na posty
           5.1. Nie wyśmiewaj się z błędów innych użytkowników.
           5.2. Sugeruj poprawę błędów innych użytkowników i nakierowuj ich na poprawne odpowiedzi.
           5.3. Nie spamuj, nie nabijaj postów, używaj edycji postu. Nie komentuj, jeśli nie masz niczego
                   ciekawego do napisania.
           5.4. Nie pisz posta pod postem, chyba, że jest to uzasadnione działanie (w przeciwnym wypadku użyj
                   opcji "edytuj").

   A§6. Użytkownicy
            6.1. Mają prawo do wyrażania swoich opinii o ile, nie łamią przy tym postanowień regulaminu.
            6.2. Mają prawo do wystosowania skargi na innych użytkowników forum. Skargi należy kierować do 
                    moderatorów lub administratorów, za pomocą "prywatnych wiadomości".
            6.3. Użytkownik może raportować treści niezgodne z regulaminem i/lub prawem, korzystając
                    z  funkcji „raportuj”. Raport zostanie rozpatrzony przez właściwego moderatora w ciągu         
                    48 godzin od wysłania. 
             6.4. Zabrania się reklamowania swoich lub cudzych (prywatnych lub nie) serwisów
                     internetowych w tematach, treściach wypowiedzi, awatarach, sygnaturach itd. - bez zgody
                     Zarządu Forum/Portalu.
             6.5. Zabrania się zamieszczania na Forum postów z reflinkami, oraz postów sugerujących
                     zachowanie, które pozwala na odniesienie jego autorowi jakichkolwiek korzyści.
             6.6. Jeśli użytkownik nie wyraża zgody na zmiany w Regulaminie, może zaprzestać
                      korzystania z Forum oraz poprosić, o usunięcie konta zgłaszając taką chęć do
                      Administratora Forum.

    A§7. Ekipa Forum
              7.1. Moderatorzy są wybierani przez Zarząd. Zadaniem moderatorów jest pilnowanie porządku
                      na Forum. Do swojej dyspozycji mają narzędzia moderatorskie, umożliwiające edycję,
                      usuwanie, ukrywani i przenoszenie postów. 
              7.2. Od każdej decyzji moderatorskiej można się odwołać, pisząc zażalenie bezpośrednio do
                      Administratora, zajmującego się sprawami użytkowników.
              7.3. Administratorzy oraz Moderatorzy nie są zobowiązani ściśle przestrzegać niniejszego
                      Regulaminu.  Mogą w szczególnych przypadkach pozwolić Użytkownikom, na lekkie 
                      nagięcie  Regulaminu.                 
              7.4. Nad całością forum czuwa Zarząd oraz Administratorzy. Każdy z nich ma określone zadania,
                      które realizuje wg posiadanych uprawnień.

     A§8. Kary
               8.1. Za łamanie zasad niniejszego regulaminu możesz otrzymać ostrzeżenie, czyli
                       WARNa, lub nawet zostać pozbawionym dostępu do forum, czyli - dostać BANa
               8.2. Moderatorzy mają prawo usunąć temat/ post nawet, jeśli w tym Regulaminie nie ma punktu
                       odpowiadającego za dane przewinienie. Robią to według własnego uznania, a użytkownik
                       bezpośrednio zamieszany w daną sprawę, ma prawo odwołać się od tej decyzji - 
                       do Administratora.

      A§9. Postanowienia końcowe
                9.1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie, z dniem publikacji.
                9.2. Zarząd/Administracja zastrzega sobie prawo do modyfikacji niniejszego Regulaminu.
                9.3. Każdorazowa zmiana w treści niniejszego Regulaminu, odnotowana będzie w tym wątku
                       oddzielnym postem i opatrzona stosownym komentarzem.

Załącznik – Taryfikator punktów karnych za wykroczenia przeciwko Regulaminowi Forum

 

l.p.

Przewinienie

Pkt.

Dolegliwość

Wygasa po

1

spam

0

Upomnienie na PW

Nie dotyczy

2

Spam notoryczny

1

Ostrzeżenie do profilu

Zgodnie z algorytmem

3

Nie stosowanie się do poleceń moderacji

1

Ostrzeżenie do profilu

Zgodnie z algorytmem

4

Publiczne wszczynanie kłótni(Trolling)

1

Ograniczenie dostępu do publikacji na Forum

7 dni

5

Reklama bez zgody Zarządu/Administracji

2

Ograniczenie dostępu do publikacji na Forum

14 dni

6

Publiczne atakowanie/obrażanie Użytkownika

3

Ograniczenie dostępu do publikacji na Forum

30 dni

7

Podważanie zaufania do osoby funkcyjnej

3

Ograniczenie dostępu do publikacji na Forum

30 dni

8

Działanie na szkodę SPP Polanka

10

Usunięcie konta z forum

Bezterminowo

9

Dubel konta

10

Usunięcie konta z forum

Bezterminowo

 

Z dniem dzisiejszym wchodzi w życie znacząco zmodyfikowany Regulamin Forum. Nie znaczy to wcale, że drastycznie odstąpiono od pierwotnej wersji - wręcz przeciwnie ... sam Regulamin otrzymał nową szatę graficzną w którą, ubrano dotychczasowe zapisy. Dodane zostały istotne elementy, których brakowało w dotychczasowej regulacji. Regulamin ten przygotowano także, pod ew. przyszłe modyfikacje Forum.

Wszelkie zmiany w substancji niniejszego Regulaminu, sygnalizowane będą w tym wątku w oddzielnych postach.

Z chwilą pojawienia się obecnego Regulaminu - tracą moc "Zasady i reguły korzystania z Forum Stowarzyszenia Pszczelarzy Polskich Polanka" z dnia 13 Września 2015r.

Pozdrawiam ... Leszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym poprawiono nieprawidłową  numerację punktów  Regulaminu Forum  dla A§4  z: 4.1/ 4.2/ 4.3/ 4.6/ 4.4/ 4.5/ 4.6/ 4.7/ na prawidłową dla A§4 tj.: 4.1/ 4.2/ 4.3/4.4/ 4.5/ 4.6/ 4.7/4.8/ .

Pozdrawiam ... Leszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...