Skocz do zawartości
Piotr_S

KPWP 2017 / 2018

179 postów w tym temacie

Rekomendowane odpowiedzi

Pasieka Wiktoria z tego co pamiętam, to w zeszłym roku takie potwierdzenie było wysyłane jedynie na indywidualne zapytanie o potwierdzenie na e-maila osoby prowadzącej np zakup sprzętu.

 

Tak, i nadal tak będzie. Jeśli ktoś potrafi poradzić sobie z tym, by któraś z ogólnie dostępnych chmur potrafiła jednocześnie zbierać dane z formularzy internetowych do arkusza Excela oraz powiadamiała nadawcę, proszony jest o pomoc. Bardzo chętnie z niej skorzystamy. Jak na razie prosimy o kontakt z Robertem Chrzanowskim w przypadku niepewności. Potwierdzi mailem czy dane zostały prawidłowo zapisane.

 

Jest już komplet formularzy dostępny na stronie głównej: http://spp-polanka.org/artykuly/kpwp/zakupy-refundowane-20172018/i będziemy zbierać dane do wniosków do 15 listopada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wypełnieniu formularza zamówienia sprzętu , dostaje się potwierdzenie na meila  że takie zamówienie wpłynęło do Państwa bazy danych ?

nie dostaje się potwierdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również będę korzystał z dofinansowania pierwszy raz i mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. 

  1. Czy deklarowana liczba rodzin musi być zgodna z liczbą zadeklarowaną u PLW lub w stowarzyszeniu? Nie aktualizowałem stanu pasieki od momentu rejestracji. 
  2. Czy należy wprowadzać aktualizacje liczby rodzin np na wiosnę? Obecnie deklaruję stan pasieki na dzień 30 września i na taką liczbę mi przysługuje dofinansowanie, a co w przypadku gdy stracę część rodzin w zimie? Czy agencja lub stowarzyszenie na tej podstawie może obniżyć mi wysokość dofinansowania?
  3. Kiedy pojawia się informacja o przydzielonej wysokości dofinansowania na sprzęt (60% lub mniej)? Czy to jest jeszcze przed zakupem czy już po? Bo z tego co zrozumiałem to agencja max daje 60%, ale może zmniejszyć tę kwotę?
  4. Co należy podać w formularzu w przypadku zakupu sprzętu w sklepie, a nie u producenta? Producent wystarczy, mimo że faktura będzie wystawiona przez sklep?
  5. Mam gospodarstwo rolne i chciałbym odliczyć VAT od zakupionego sprzętu. Czy faktura może być wystawiona na gospodarstwo rolne (w nazwie jest również moje imię i nazwisko)?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również będę korzystał z dofinansowania pierwszy raz i mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. 

  1. Czy deklarowana liczba rodzin musi być zgodna z liczbą zadeklarowaną u PLW lub w stowarzyszeniu? Nie aktualizowałem stanu pasieki od momentu rejestracji. 
  2. Czy należy wprowadzać aktualizacje liczby rodzin np na wiosnę? Obecnie deklaruję stan pasieki na dzień 30 września i na taką liczbę mi przysługuje dofinansowanie, a co w przypadku gdy stracę część rodzin w zimie? Czy agencja lub stowarzyszenie na tej podstawie może obniżyć mi wysokość dofinansowania?
  3. Kiedy pojawia się informacja o przydzielonej wysokości dofinansowania na sprzęt (60% lub mniej)? Czy to jest jeszcze przed zakupem czy już po? Bo z tego co zrozumiałem to agencja max daje 60%, ale może zmniejszyć tę kwotę?
  4. Co należy podać w formularzu w przypadku zakupu sprzętu w sklepie, a nie u producenta? Producent wystarczy, mimo że faktura będzie wystawiona przez sklep?
  5. Mam gospodarstwo rolne i chciałbym odliczyć VAT od zakupionego sprzętu. Czy faktura może być wystawiona na gospodarstwo rolne (w nazwie jest również moje imię i nazwisko)?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Na 100% obowiązuje liczba pni zadeklarowana u PLW na dzień 30 września.

Nie masz wpływu jaki stan rodziny zastaniesz na wiosnę, ale w razie kontroli puste i zasiedlone ule powinny się zgadzać z podanym stanem.

Te 60 % to max jaki urząd może zwrócić, w praktyce stowarzyszenie otrzymuje pewną mniejszą kwotę i jeśli - a na ogół tak jest że część pszczelarzy rezygnuje z zakupów na wiosnę, w tej pomniejszonej kwocie mieszczą się zakupy dla tych co nadal na wiosną chcę zakupić.

4 pytanie niech się ktoś wypowie, bo chyba tylko teoretyczne. Na ogół kupuje się bezpośrednio od producenta bez marży sklepu.

Wydaje mi się że nie można 2krotnie odliczać 1 faktury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie , jak wypełniłem i wysłałem formularz zamówienia sprzętu to czy mogę teraz zmienić producenta uli ? - wysłać nowy formularz zamówienia z opcją " poprawiam dane "?

Tak można zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Państwu na uzyskaniu potwierdzenia zamówienia sprezętru proszę o zamieszczania adresu e-mail. Otrzymujemy wiele zgłoszeń bez tego adresu a to uniemożliwia mi przesłanie potwierdzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również będę korzystał z dofinansowania pierwszy raz i mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. 

  1. Czy deklarowana liczba rodzin musi być zgodna z liczbą zadeklarowaną u PLW lub w stowarzyszeniu? Nie aktualizowałem stanu pasieki od momentu rejestracji. 
  2. Czy należy wprowadzać aktualizacje liczby rodzin np na wiosnę? Obecnie deklaruję stan pasieki na dzień 30 września i na taką liczbę mi przysługuje dofinansowanie, a co w przypadku gdy stracę część rodzin w zimie? Czy agencja lub stowarzyszenie na tej podstawie może obniżyć mi wysokość dofinansowania?
  3. Kiedy pojawia się informacja o przydzielonej wysokości dofinansowania na sprzęt (60% lub mniej)? Czy to jest jeszcze przed zakupem czy już po? Bo z tego co zrozumiałem to agencja max daje 60%, ale może zmniejszyć tę kwotę?
  4. Co należy podać w formularzu w przypadku zakupu sprzętu w sklepie, a nie u producenta? Producent wystarczy, mimo że faktura będzie wystawiona przez sklep?
  5. Mam gospodarstwo rolne i chciałbym odliczyć VAT od zakupionego sprzętu. Czy faktura może być wystawiona na gospodarstwo rolne (w nazwie jest również moje imię i nazwisko)?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

 

Ad 1 i 2. W każdym sezonie deklarujemy liczbę rodzin pszczelich w umowie ze stowarzyszeniem lub w oświadczeniu (jeśli projekty nie potrzebują formy umowy) i ta deklaracja jest jedyną obowiązującą przy obliczaniu maksymalnej refundacji np. na sprzęt (czyli te 50 zł x liczba rodzin). Proszę wystrzegać się podawania różnych stanów zazimowanych rodzin w różnych projektach - to jest częsty problem i pszczelarze czasem dostają po kieszeni jeśli się nie pilnują. Oczywiście spadki zimowe są możliwe i usprawiedliwiające ale pamiętać też trzeba, że kontrola będzie najwcześniej w sierpniu - będzie czas odtworzyć ubytki. Aby odpowiedzieć jednoznacznie - ani ilość podana u PLW ani podana w deklaracji członkowskiej nie jest obowiązująca. Ta podstawowa rozbieżność jest przyczyną kwestionowania przez nas dotychczasowych metod obliczania liczby rodzin pszczelich w Polsce. Nie ma systemu - nie ma wiedzy o liczbie rodzin.

 

Ad 3. Te 60% to z jednej strony maksymalna a z drugiej strony pewna wartość refundacji. Agencja nie da mniej niż 60%, chyba, że ktoś ma za mało rodzin do pełnej refundacji. Inne powody zmniejszenia refundacji nie występują. Może być jeszcze tak, że pszczelarz zapisze się teraz na zakupy i wyliczy sobie, że dostanie z powrotem 5 000 zł. My złożymy projekt z tym założeniem i otrzymamy kwotę do dyspozycji na poziomie połowy tej, o którą wnioskowaliśmy. Wtedy podpiszemy z pszczelarzem umowę na około połowę jego zapotrzebowania. Nadal otrzyma 60% od wartości netto ale od mniejszej liczby zakupów. Jeśli chce kupić więcej, to resztę już na własny koszt.

 

Ad 4. Tak, wystarczy ale jeśli ceny sprzedaży są inne niż ceny producenta z katalogu, trzeba zgłosić i wprowadzić do projektu ofertę sklepu.

 

Ad 5. Nie widzę problemu. Refundacja dotyczy wartości netto. Oczywiste dla mnie jest, że VAT można w zakupach odliczać jeśli jest się jego płatnikiem i jeśli zakup dotyczy środków produkcji, a nikt inny nie refunduje jego wartości. Jeśli się mylę, proszę o wskazanie przepisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz chciałbym starać się o dotacje na zakupy i nie miałem do czynienia z procedurami więc i pytania.

1- teraz składamy deklaracje. kiedy otrzymujemy informacje o przyznanej kwocie? rozumiem iz dopiero po takiej informacji mozna przystapić do zakupów? pytam gdyż planuje zakup uli wczesną wiosną i nie wiem czy mogę ten zakup planować juz w oparciu o dotacje

2- posiadam 12 rodzin, czyli teoretycznie max 600zł zwrotu, czy starając sie np o dotacje na zakup 4 uli  gdzie ich cena to np 260zł, czyli łącznie 1040 czyli 60% przekracza maksymalna kwotę dotacji to i tak dostanę max 600zł czy też obniżona zostanie ilośc uli z 4 na 3 szt i kwota refundacji będzie liczona od 780zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Zakupy robisz wtedy, kiedy podpiszesz umowę z Agencją za pośrednictwem Polanki. Przychodzi do Ciebie list. Czytasz go ze zrozumieniem i odsyłasz. Od tego momentu robisz zakupy.

Co co drugiego pytania. 20% stanu posiadania. Kupujesz 3 ule i ci wystarcza 600 zł.

Do zobaczenia w Mrągowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dopytać jak jest liczona refundacja przy zakupie uli od producenta który jest zwolniony z podatku vat , tzn . ul tego producenta w ofercie kosztują 315 zł ale ta kwota jest jednocześnie netto i brutto , to refundacja obejmie kwotę 315 zł czy 315 minus 23% ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jokaz wprowadzasz ludzi w błąd https://pasieka24.pl/index.php/pasieka-czasopismo-dla-pszczelarzy/146-pasieka-5-2016/1581-wsparcie-rynku-produktow-pszczelich-na-lata-2016-2019

"Sprzęt pszczelarski

Na ul, według warunków, składa się dennica, korpusy, daszek i opcjonalnie powałka. Dopuszczono zakup tych elementów oddzielnie. Nie ma także ograniczeń co do ilości uli na danego pszczelarza, jak to było wcześniej."

 

Cześć.
Zakupy robisz wtedy, kiedy podpiszesz umowę z Agencją za pośrednictwem Polanki. Przychodzi do Ciebie list. Czytasz go ze zrozumieniem i odsyłasz. Od tego momentu robisz zakupy.
Co co drugiego pytania. 20% stanu posiadania. Kupujesz 3 ule i ci wystarcza 600 zł.
Do zobaczenia w Mrągowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil, jakoz proszę potwierdźcie czy dobrze zrozumiałem, że powałko-podkarmiaczki nie podlegają refundacji w ramach projektu ?

Planowałem zakup kilku sztuk.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

# roburus - Witam. Czy brak wiadomości email z potwierdzeniem w ramach "sobotnich potwierdzeń" oznacza nie wpłynięcie danych?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się oblicza dofinansowanie do matek pszczelich. Zakupiłem 10 szt za 200 zł, otrzymałem zwrot 140 zł. Wychodzi że równo 70 %, ale hodowca nie pobrał za kuriera stąd moje pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dopytać jak jest liczona refundacja przy zakupie uli od producenta który jest zwolniony z podatku vat , tzn . ul tego producenta w ofercie kosztują 315 zł ale ta kwota jest jednocześnie netto i brutto , to refundacja obejmie kwotę 315 zł czy 315 minus 23% ?

gość musi mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...