Skocz do zawartości
Piotr_S

KPWP 2016/17

50 postów w tym temacie

Rekomendowane odpowiedzi

UWAGA - AKTUALIZACJA - 15 marca 2016. Pismo z ARR, które otrzymałem dzisiaj, przesuwa termin składania projektów na nieokreśloną datę w październiku. Proszę więc o powstrzymanie się od wypełniania formularzy na przyszłoroczne projekty.

 

Zbieramy dane do nowych projektów, oto linki do formularzy:

https://onedrive.liv...AP0Wphrk2s_1UWQ - Zakup leków

 

 

Ostatnią datą do której przyjmujemy zgłoszenia jest 15 maja. Reszta miesiąca potrzebna nam jest na agregację danych, sprawdzenie, uzgodnienie niedomówień i przygotowanie projektów. Dlatego późniejsze zgłoszenia będą już traktowane jako lista rezerwowa.

 

Osoby, które można podpytać:

  • Zakup lawet: Piotr Skorupa (692 49 52 01) piotr.skorupa@spp-polanka.org  - preferowane godziny 18.00 - 21.00
  • Badanie miodu i zakup leków: Krystyna Stokłosa - (605-615-852) krystyna.stoklosa@wp.pl - preferowane godziny 20.00 - 23.00 (Jeśli zasięg telefonu komórkowego jest słaby, można dzwonić na stacjonarny w pasiece: 34 317 94 41)
  • Zakup sprzętu: Dariusz Miciuk (794 375 525) sprzet@spp-polanka.org - preferowane godziny 20.00 - 21.30
  • Zakup pszczół + Szkolenie: Elżbieta Kowalczyk (504 874 751) elzbieta.szlachetka@wp.pl

No i przy okazji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  • Jeśli nie wiecie co wpisać w jakimś polu, wpiszcie wartości przybliżone (np. jeśli chodzi o ceny leków). Jeśli informacja jest do zdobycia (np. symbole sprzętu i jego cena w katalogu producenta), zadajcie sobie ten trud i wpiszcie rzeczywistą. Podobnie z danymi osobowymi - poważne błędy mogą  skutkować nawet odmową refundacji. Oczywiście nie te drobne, nawet pomyłka cyfry w PESELu niczym nie grozi ale całkowita beztroska może się już odbić negatywnie.
  • Nie wahajcie się wypełniać formularzy tyle razy, ile potrzebujecie. Nie mamy problemów z nadmiarem danych, radzimy sobie z tym łatwo. Dużo trudniej jest z brakiem danych.
  • Jeśli ktoś z Was ma wpis pasieki do rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii ale nie ma nadanego numeru, we właściwym polu wpiszcie słowo "wpisana"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojciech_p

Czy KPWP 2016/17 i kolejne, jest już zatwierdzony?

 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie... oczywiście. Nie wiem jak Ministerstwo się wyrobi, bo jeszcze jedno przynajmniej spotkanie organizacyjne było planowane ale... dzięki za pytanie. Pozwala mi uzupełnić, że możecie składać zapotrzebowanie już nie tylko na całe ule ale też na ich elementy. Najprawdopodobniej do programu wejdą też wagi pasieczne i sprzęt do monitoringu pasieki. Gdyby z jakichś powodów nie weszły, kwoty o które będziecie się ubiegać będą mogły (oczywiście w granicach limitów i przyznanej prze ARR kwoty globalnej) być przez Was przeznaczone na inny sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zbieramy dane do nowych projektów, oto linki do formularzy"

Zapytam bo jestem swieży w temacie to są zamówienia zbierane na 2017 i realizowane 2018

czy to są zamówienia zbierane w 2016 realizowane 2017??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy muszę być członkiem Polanki żeby móc przystąpić do projektu refundacji?

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaje link dla kolegi ze strony ARR gdzie jest w miarę wszystko wyjaśnione http://www.arr.gov.pl/data/01644/warunki_miod_2014_2015.pdf

 

lub jak kolega woli:

http://spp-polanka.org/artykuly/kpwp/realizacja-programow-kpwp-2014/

 

Na kolejne lata będzie pewnie podobna prezentacja ale o tym to się dowiemy w terminie późniejszym.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy muszę być członkiem Polanki żeby móc przystąpić do projektu refundacji?

Pozdrawiam

Piotr

 

Tak konkretnie do bólu to:

  • tak, jeśli chodzi o zakup sprzętu i odkładów,
  • nie - w pozostałych projektach.

UWAGA - AKTUALIZACJA - 15 marca 2016. Pismo z ARR, które otrzymałem dzisiaj, przesuwa termin składania projektów na nieokreśloną datę w październiku. Proszę więc o powstrzymanie się od wypełniania formularzy na przyszłoroczne projekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dobrze z drugiej źle. Źle bo w przypadku wcześniejszych projektów przy dobrych wiatrach sprzęt - np ule można było dostać już w grudniu i okres zimy można było wykorzystać na malowanie. Dobrze bo np łysoń nie ma katalogów przygotowanych na 2017r. i dopiero w czerwcu będzie takowe redagował. Czekamy tak więc Prezesie na jakieś nowe niusy w tej kwestii.

Z pszczelarskim pozdrowieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę więc o powstrzymanie się od wypełniania formularzy na przyszłoroczne projekty.

Czy dotyczy to też leków ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę więc o powstrzymanie się od wypełniania formularzy na przyszłoroczne projekty.

Czy dotyczy to też leków ?

 

Tak, dotyczy to wszystkich projektów. Tzn. nie ma problemu, jeśli ktoś już wie, czego będzie potrzebował w przyszłym roku. Na podstawie dotychczasowych ofert producentów/sprzedawców/hodowców/lekarzy wet. można zrobić zgłoszenie. Ponieważ jednak projekt KPWP musi najpierw zostać zatwierdzony w Brukseli, potem przyjęty przez polski rząd a jeszcze później opracowane warunki uczestnictwa w projekcie, dopiero w październiku/listopadzie zostanie ogłoszony termin naboru wniosków, a więc dopiero wtedy będziemy mogli z tych zgłoszeń skorzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te linki, nie działają, mógłby Pan podesłać link do zakupu leków na 2016 które będą realizowane w 2017 roku.

Rozumiem że te linki które Pan podał na samy początku są na 2018 r

pozdrawiam

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te linki, nie działają, mógłby Pan podesłać link do zakupu leków na 2016 które będą realizowane w 2017 roku.

Rozumiem że te linki które Pan podał na samy początku są na 2018 r

pozdrawiam

 

Przecież cały ten wątek dotyczy projektów 2016/2017. Chyba już nie mogę wyraźniej napisać, że nowe projekty będą składane dopiero jesienią bo na 2017 rok KPWP jest jeszcze w fazie niezatwierdzonego projektu. Oczywiście w jakimś sensie dotyczy to też roku 2018 bo KPWP opracowuje się na 3 lata, będzie to więc dotyczyć też 2019. Niemniej aktualne są jedynie projekty bieżące - w trakcie trwania, które zakończymy wnioskami o refundację złożonymi do 14 sierpnia 2016. I na tym wszystko na razie się kończy.

 

A w linkach rzeczywiście był błąd. Dziękuję - poprawiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie na odpowiedź.

Możecie skorzystać ze wszystkich projektów na raz pod warunkiem że, nie będziecie korzystać z tych projektów u innych podmiotów.

Np. Leki w Polance a matki w PZP

Drugi warunek: Jeżeli chodzi o sprzęt i lawety to musicie być członkiem Polanki. Tak zadecydowało Walne zebranie ponad 3 lata temu. Ale myślę, że to nie problem dla Was.

Ps. Stan posiadanych rodzin pszczelich na dzień 30 wrzesień 2016 roku.

więcej: http://www.arr.gov.pl/wsparcie-rynkowe/produkty-pszczele

 

Pozdrawiam młodzież :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z uwagą, że nie poinformowałem na forum o ogłoszeniu w sprawie nowych projektów, które jest na głównej stronie. Poinformowałem tutaj: http://forum.spp-polanka.org/topic/39-kpwp-zasady/?do=findComment&comment=3364 ale zamieszczam ten wpis by każdy uczestnik był na pewno poinformowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy coś może wiadomo kiedy mniej więcej będą zawierane umowy na refundację sprzętu pszczelarskiego? Przesunął się mocno tegoroczny termin składania wniosków, a jak wygląda sytuacja z ich rozpatrywaniem? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ muszę zaplanować zakup sprzętu na przyszły sezon, a sytuacja jest odmienna niż w poprzednich latach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie przedwczoraj dostaliśmy propozycję umów z Agencji. W przeciwieństwie do poprzednich okresów, na umowach nie ma daty, od której umowa obowiązuje ale na początku przyszłego tygodnia ARR będzie je miała z powrotem podpisane przez nas. Spodziewam się przełomu roku jako formalnego momentu rozpoczęcia projektów. Na pocieszenie - na sprzęt przewidziano więcej pieniędzy niż w ubiegłym okresie.

 

Spodziewajcie się w weekend skanów umów na stronie głównej. Będzie można "przymierzać się".

informacja_o_przyjeciu_projektu.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy wiadomo już coś na temat umów - kiedy otrzymamy je i będziemy mogli składać zamówienia na sprzęt?

z pszczelarskim pozdrowieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umowy są już podpisane, szczegóły tutaj: http://spp-polanka.org/artykuly/kpwp/projekty-kpwp-2017-realizacja/. Tradycyjne dostaliśmy mniej pieniędzy na sprzęt niż zgłoszone zapotrzebowania i będzie trzeba nieco zredukować największe zamówienia ale jest sporo lepiej niż w ubiegłym roku, tzn. redukcja nie powinna być większa niż jakieś 25 - 30 %. Jeśli z zakupów zrezygnuje podobna liczba pszczelarzy jak w ubiegłym roku, nie widzę zagrożeń zarówno co do późniejszej korekty zamówień zredukowanych jak i realizacji listy rezerwowej.

 

Namawiam do zainteresowania się projektem "gospodarka wędrowna". Są jeszcze pieniądze na lawety, wagi ulowe i urządzenia załadowczo-wyładowcze.

 

Do ARR zostało wysłane pismo z zapytaniem odnoście uli/ulików funkcyjnych (weselnych, odkładowych) oraz elementów ula (jak je liczyć by zmieścić się w limicie zakupów). Kiedy przyjdzie odpowiedź, umieszczę ją tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam kilka pytań w sprawie dofinansowań dla pszczelarzy. Jako, że jest to mój pierwszy raz, zastanawia mnie kilka kwestii.

Jak już wiadomo umowę zostały podpisane.

1. Jestem zapisany na matki pszczele. Zakup matek odbywa się we własnym zakresie, czyli kontaktuje indywidualnie się z hodowcą matek,który znajduje się w rejestrze ARR i zamawiam ilość którą zadeklarowałem. Następnie fakturę przedstawiam związkowi ?

2. Zakup odkładów odbywa się w taki sam sposób ? W piśmie wyczytałem, że jest kilku już wyszczególnionych osób oferujących odkłady ? Zakup odbywa się we własnym zakresie czy przez związek ?

3. Zakup leków ? Mogę kupić u weterynarza i przedstawić potwierdzenie zakupu, czy odbywa się również przez związek ?

 

Dziękuje i proszę o wyjaśnienie mi wyżej wymienionych kwestii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zakupy odbywają się przez Polankę. Niektóre wymagają przesłania pieniędzy na konto Polanki, inne wymagają zapłaty dystrybutorowi - bezpośrednio. Proszę o zapoznanie się z "Warunkami uczestnictwa w programie" na stronie ARR linkowanej przeze mnie w ogłoszeniu na stronie głównej i zadawanie konkretnych pytań osobom prowadzącym programy. W skrócie:

Ad 1. Zamawiamy matki u producenta i płacimy za nie na konto Polanki. On wystawia Polance fakturę zbiorczą, za wszystkich pszczelarzy, którzy u niego kupili i Polanka jest płatnikiem tej faktury.

Ad 2. Odkłady w ten sam sposób ale albo u producentów, którzy już złożyli ofertę Polance, albo u tych, którzy zechcą złożyć taką ofertę później, a my dołączymy ją do programu.

Ad 3. Leki zamawiamy u osoby prowadzącej program. Ona organizuje wysyłkę leków do pszczelarza w porozumieniu z lekarzem wet. Zapłata także na konto Polanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...