Skocz do zawartości


Zdjęcie

KPWP zasady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 górski_pszczelarz

górski_pszczelarz
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 13 październik 2015 - 20:46

Czy coś już wiadomo w kwestii KPWP 2015/2016? Czy jest opcja aby umieścić na forum jakieś informację? Jak można się dowiedzieć i kiedy czy wniosek o dofinansowanie został przyjęty?



#2 pytla

pytla
  • Użytkownik
  • 325 postów

Napisano 15 październik 2015 - 18:45

Czy coś już wiadomo w kwestii KPWP 2015/2016? Czy jest opcja aby umieścić na forum jakieś informację?

 

Wszystkie wnioski są już rozpatrzone i Zarząd Stowarzyszenia ma już decyzje o przyznanych kwotach refundacji.

Jako ostatnią otrzymaliśmy dot. Projektu Zakup pszczół od której będziemy się odwoływać w kwestii nieuwzględnienia  refundacji dla jednego z hodowców .

Niestety w przypadku tego projektu zarówno sami pszczelarze jak i producenci nie dopełnili wymaganych przez ARR formalności i kwota została okrojona.

 

Wydaje mi się celowym pomimo ogólnie dostępnych warunków funkcjonowania KPWP wszczęcie dyskusji aby uniknąć popełnianych przez jego użytkowników błędów.

 

Ponadto uważam za celowe (przy obecnych technicznych możliwościach) przekazanie pełnej informacji dot. refundacji , a raczej jej braku tym wszystkim których to dotyczy z  interpretacją i uzasadnieniem  ARR .

Zasadne też wydaje  się, że tak jak umieszczane są do  wglądu publicznego zawarte umowy także decyzje dotyczące uzyskanych kwot dla poszczególnych Projektów powinny być jawne .

Z dokumentów wynika, że wpłaty na konto POLANKI  zostały dokonane  13 października. Na  wypłaty mamy  30 dni . 

Na pewno Skarbnik wywiąże się z nich  w nieprzekraczalnym zagwarantowanym umową terminie. .



#3 Beton

Beton
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 15 październik 2015 - 19:44

Wszystkie wnioski są już rozpatrzone i Zarząd Stowarzyszenia ma już decyzje o przyznanych kwotach refundacji.

Jako ostatnią otrzymaliśmy dot. Projektu Zakup pszczół od której będziemy się odwoływać w kwestii nieuwzględnienia  refundacji dla jednego z hodowców .

Niestety w przypadku tego projektu zarówno sami pszczelarze jak i producenci nie dopełnili wymaganych przez ARR formalności i kwota została okrojona.

 

Wydaje mi się celowym pomimo ogólnie dostępnych warunków funkcjonowania KPWP wszczęcie dyskusji aby uniknąć popełnianych przez jego użytkowników błędów.

 

 

Na stronie internetowej ARR  powinny być publikowane listy podmiotów spełniających na określony termin w/w wymogi.Listy mogły by być aktualizowane w miarę nadsyłania wymaganej dokumentacji.

Na podstawie tej publikacji,związki(Polanka) mogły by na swoich stronach publikować listy w/w podmiotów. Każdy zainteresowany może sprawdzić u kogo może kupić na refundację w danym terminie a u kogo  jeszcze nie.Lub w ogóle nie. 

W zasadzie jest to wniosek formalny do przedstawienia w ARR.



#4 pytla

pytla
  • Użytkownik
  • 325 postów

Napisano 21 październik 2015 - 10:29

 

Na stronie internetowej ARR  powinny być publikowane listy podmiotów spełniających na określony termin w/w wymogi.Listy mogły by być aktualizowane w miarę nadsyłania wymaganej dokumentacji.

Na podstawie tej publikacji,związki(Polanka) mogły by na swoich stronach publikować listy w/w podmiotów. Każdy zainteresowany może sprawdzić u kogo może kupić na refundację w danym terminie a u kogo  jeszcze nie.Lub w ogóle nie. 

W zasadzie jest to wniosek formalny do przedstawienia w ARR.

 

Taki wniosek formalny zgłosiłam na spotkaniu.

Uważam , że wystarczyłby wykaz na stronie ARR, bo obejmowałby wszystkich producentów spełniających warunki i każdy mógłby sobie sprawdzić stan aktualny przed zakupem matek i odkładów.

Sama kserowałam dokumenty dotyczące  zdrowotności pasiek przez wiele godzin i niejeden dzień.

Wystarczy pomyśleć o powielaniu tego samego przez wiele Podmiotów, czyli Związków reprezentujących pszczelarzy.

U nas jest absolutna dowolność w kwestii zakupu matek i praktycznie aż nadto hodowców pszczelarze testowali.

Ze strony ARR był totalny brak zainteresowania propozycją.

Tak jak ze strony Związków zbyt małe zainteresowanie ankietą. ( w nawiązaniu do dzisiejszej rozmowy).



#5 górski_pszczelarz

górski_pszczelarz
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 21 październik 2015 - 22:32

a czy ktoś może wytłumaczy osobie, która do tej pory nie korzystała z refundacji o sposobie postępowania? Na początku roku należało wypełnić ankietę dotyczącą chęci zakupu sprzętu (bodajże do końca kwietnia 2015). Rozumiem, że wypełniona ankieta została zarejestrowana i co dalej? Kiedy można spodziewać się jakiejś informacji czy nasz zakup będzie podciągnięty pod refundację? Kiedy można dokonać zakupu? itp. Dla osób korzystających rokrocznie nie stanowi to problemu, natomiast ktoś kto chciałby skorzystać pierwszy raz nie ma żadnych informacji. Na stronie Polanki wcześniej był wykaz osób zajmujących się poszczególnymi tematami KPWP, obecnie widnieje tylko informacja z 2.09.2015 "Umowy z ARR na kolejny rok zostały wczoraj podpisane. Za kilka dni przedstawimy zasady korzystania z programów, które zasadniczo nie różnią się od ubiegłorocznych." A informacji jak nie było tak nie ma, a już jest 21 październik.



#6 maniek_mb

maniek_mb
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • LokalizacjaKościerzyna

Napisano 22 październik 2015 - 07:18

a czy ktoś może wytłumaczy osobie, która do tej pory nie korzystała z refundacji o sposobie postępowania? Na początku roku należało wypełnić ankietę dotyczącą chęci zakupu sprzętu (bodajże do końca kwietnia 2015). Rozumiem, że wypełniona ankieta została zarejestrowana i co dalej? Kiedy można spodziewać się jakiejś informacji czy nasz zakup będzie podciągnięty pod refundację? Kiedy można dokonać zakupu? itp. Dla osób korzystających rokrocznie nie stanowi to problemu, natomiast ktoś kto chciałby skorzystać pierwszy raz nie ma żadnych informacji. Na stronie Polanki wcześniej był wykaz osób zajmujących się poszczególnymi tematami KPWP, obecnie widnieje tylko informacja z 2.09.2015 "Umowy z ARR na kolejny rok zostały wczoraj podpisane. Za kilka dni przedstawimy zasady korzystania z programów, które zasadniczo nie różnią się od ubiegłorocznych." A informacji jak nie było tak nie ma, a już jest 21 październik.

Witam serdecznie.

Kolego nawet ci którzy korzystali już wcześniej z projektu na zakup sprzętu również czekają na decyzje Zarządu co do zakupów na kolejny sezon. Najlepiej jak wypowiedziałby się Dariusz Miciuk od projektu sprzęt lub Prezes Piotr Skorupa odnośnie tego projektu na sezon 2015/16. Cierpliwie poczekajmy.

Tu namiary na poszczególne osoby od projektów:

  • Zakup lawet: Piotr Skorupa (692 49 52 01) piotr.skorupa@spp-polanka.org  - preferowane godziny 18.00 - 21.00
  • Badanie miodu i zakup leków: Krystyna Stokłosa - (605-615-852) krystyna.stoklosa@wp.pl - preferowane godziny 20.00 - 23.00 (Jeśli zasięg telefonu komórkowego jest słaby, można dzwonić na stacjonarny w pasiece: 34 317 94 41)
  • Zakup sprzętu: Dariusz Miciuk (794 375 525) sprzet@spp-polanka.org  - preferowane godziny 20.00 - 21.30
  • Zakup pszczół + Szkolenie: Elżbieta Kowalczyk (504 874 751) elzbieta.szlachetka@wp.pl

 

 

Pozdrawiam


Użytkownik Piotr_S edytował ten post 17 maj 2016 - 16:36
Mariusz, przepraszam za ingerencję w Twój post. Poprawiłem tylko kontakty

  • jokaz lubi to
Klub Pszczelarzy "POLANKI" w Kościerzynie.
Lider grupy.

#7 górski_pszczelarz

górski_pszczelarz
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 23:23

mam takie szybkie pytanie żeby nie zawracać głowy niepotrzebnie koordynatorom projektów. Dostałem umowę na zakup sprzętu listownie (jakiś tydzień-2 tyg temu). Czy mam ją podpisać i odesłać czy to jest umowa już dla mnie? Niestety nie mam żadnego opisu, a w umowie napisane jest, że wydana została w 2 jednakowych egzemplarzach. 



#8 Piotr_S

Piotr_S
  • Moderator
  • 1018 postów
  • Lokalizacjakoło Radomia

Napisano 01 grudzień 2015 - 08:42

Zostawić u siebie, oczywiście podpisaną. To niedopatrzenie zostanie naprawione częściowo w weekend w Puławach, a w pozostałych przypadkach poprzez dosłanie pocztą brakującego egzemplarza, który trzeba będzie odesłać.

#9 górski_pszczelarz

górski_pszczelarz
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 21 grudzień 2015 - 12:08

Zostawić u siebie, oczywiście podpisaną. To niedopatrzenie zostanie naprawione częściowo w weekend w Puławach, a w pozostałych przypadkach poprzez dosłanie pocztą brakującego egzemplarza, który trzeba będzie odesłać.

Kiedy można się spodziewać listu z drugą umową? Oczywiście nie popędzam, bo nie o to mi chodzi tylko chciałbym znać przyblizony termin jeśli to możliwe :)



#10 Piotr_S

Piotr_S
  • Moderator
  • 1018 postów
  • Lokalizacjakoło Radomia

Napisano 08 styczeń 2016 - 18:05

Jeszcze w sprawie obsługi bieżących projektów:

 

Osoby odpowiedzialne za projekty KPWP:

  • Zakup lawet: Piotr Skorupa (692 49 52 01) piotr.skorupa@spp-polanka.org  - preferowane godziny 18.00 - 21.00
  • Badanie miodu i zakup leków: Krystyna Stokłosa - (605-615-852) krystyna.stoklosa@wp.pl - preferowane godziny 20.00 - 23.00 (Jeśli zasięg telefonu komórkowego jest słaby, można dzwonić na stacjonarny w pasiece: 34 317 94 41)
  • Zakup sprzętu: Dariusz Miciuk (794 375 525) sprzet@spp-polanka.org  - preferowane godziny 20.00 - 21.30
  • Zakup pszczół + Szkolenie: Elżbieta Kowalczyk (504 874 751) elzbieta.szlachetka@wp.pl

 

Jeśli ktoś nie wypełnił jeszcze formularza internetowego (który fantastycznie wręcz ułatwia pracę prowadzącym projekty), oto linki do formularzy:

https://onedrive.liv...AP0Wphrk2s_1UWQ - Zakup leków

 
Ważna uwaga dotycząca projektu "Zakup pszczół". W tym projekcie tak, jak i w pozostałych, robimy wszystko, by zapewnić Stowarzyszeniu i pszczelarzom wypłatę refundacji. Jednak ze względu na poziom skomplikowania wymogów w projekcie "Zakup pszczół" może się zdarzyć, że to nie wystarczy. Aby jednak zabezpieczyć się w maksymalny sposób, będziemy w tym wątku umieszczać skany badań weterynaryjnych z pasiek hodowlanych w miarę ich napływania do nas. Będzie to forma rekomendacji konkretnej pasieki hodowlanej, choć nadal powstrzymujemy się od namawiania do zakupu u kogokolwiek - te kwestie powinien regulować rynek. Jednak aby uniknąć odmowy refundacji, prosimy o monitorowanie tego wątku przed dokonaniem zakupu matek i odkładów.
 
Projekty KPWP w przyszłych latach powinny być już dużo prościej skonstruowanie. Prace prowadzone przez Ministerstwo dają nadzieję na większy wpływ organizacji pszczelarskich na kształt KPWP.


#11 Beton

Beton
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 09 styczeń 2016 - 10:37

Ważna uwaga dotycząca projektu "Zakup pszczół". W tym projekcie tak, jak i w pozostałych, robimy wszystko, by zapewnić Stowarzyszeniu i pszczelarzom wypłatę refundacji. Jednak ze względu na poziom skomplikowania wymogów w projekcie "Zakup pszczół" może się zdarzyć, że to nie wystarczy. Aby jednak zabezpieczyć się w maksymalny sposób, będziemy w tym wątku umieszczać skany badań weterynaryjnych z pasiek hodowlanych w miarę ich napływania do nas. Będzie to forma rekomendacji konkretnej pasieki hodowlanej, choć nadal powstrzymujemy się od namawiania do zakupu u kogokolwiek - te kwestie powinien regulować rynek. Jednak aby uniknąć odmowy refundacji, prosimy o monitorowanie tego wątku przed dokonaniem zakupu matek i odkładów.

 
 

 

Scany nie są żadnym zabezpieczeniem, bo nie dają pszczelarzowi istotnej informacji: podmiot spełnia (pozbawione podstawy prawnej) wymogi KPWP lub nie spełnia.

Powyżej(15 października) proponowałem jasne i jednoznaczne kryteria:

" powinny być publikowane listy podmiotów spełniających na określony termin w/w wymogi.Listy mogły by być aktualizowane w miarę nadsyłania wymaganej dokumentacji."

Wykaz hodowców matek i rekomendowanych producentów odkładów spełniających wymogi KPWP.-to jest informacja dla pszczelarza.

Jeżeli nie ma pewności czy dany podmiot spełnia wymogi, proponuję oficjalnym pismem zasięgać opinii ARR, i dopiero po uzyskaniu stanowiska ARR podawać do informacji publicznej o spełnieniu powyższych.

Jasne i proste w zastosowaniu.

Scany są dla ARR i związku(stowarzyszenia).

Proponuję określić termin nadsyłania w/w dokumentacji w takim terminie by był czas na zasięgnięcie opinii ARR(o ile zajdzie konieczność).



#12 imiodek

imiodek
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 13:51

Kiedy można składać wnioski o refundacje sprzętu, matek na 2017 rok?



#13 Jarek

Jarek
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 06 sierpień 2016 - 20:25

Napiszcie mi proszę co po kolei i w jakim terminie mam zrobić.
Chce kupić ule i skorzystać z refundacji.
Jeśli wyślę deklaracje czlonkowska z ksero dowodu wpłaty to dostanę jakieś potwierdzenie?
Jeśli już będę w związku to wypełniać ten formularz https://onedrive.liv...AC9EkeEi4TyitBUna zakup sprzętu?
Potem dostanę informację o przyznaniu dotacji i wtedy kupuje sprzęt, wypełniam wniosek ze strony ARR gdzie wpisuje co, gdzie kupiłem i czekam na zwrot kasy?

#14 Piotr_S

Piotr_S
  • Moderator
  • 1018 postów
  • Lokalizacjakoło Radomia

Napisano 09 sierpień 2016 - 21:54

OK. Po kolei.

1. Krystyna Stokłosa raczej zawsze wysyła jakieś potwierdzenie po otrzymaniu deklaracji członkowskiej i wpłaty. Ksera wpłaty nie trzeba wysyłać, ona wie, co jest na koncie.

2. Formularze będą aktywnie zbierać dane na nowy sezon od września (w zasadzie we wrześniu, do 14 października składamy wnioski do ARR).

3. Tak właśnie będzie to wyglądało w pewnym skrócie. Mianowicie nie ma czegoś takiego jak przyznanie dotacji, po otrzymaniu umów z ARR jest co najwyżej jakaś redukcja gwarantowanych środków z naszej strony ale tylko na takim poziomie, do jakiego zmusza nas kwota z umowy z ARR. Jeśli nie nastąpi kontakt od nas, polecam maila lub telefon do Dariusza Miciuka, który się projektem sprzętu zajmuje. W przypadku innych projektów też polecam aktywny kontakt z ich prowadzącymi.

3a. To o wniosku ze strony ARR to nieprawda - ten wniosek my wypełniamy. Na jego podstawie my dostajemy refundację + listę ze strony agencji z kwotami do wypłaty dla poszczególnych pszczelarzy.



#15 zrafal

zrafal
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie, pow. rzeszowski

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:15

Formularz pyta o liczbę posiadanych rodzin na 15.04.2015r. Czy jest to właściwa data ?



#16 Piotr_S

Piotr_S
  • Moderator
  • 1018 postów
  • Lokalizacjakoło Radomia

Napisano 06 wrzesień 2016 - 17:42

Nowe skrypty są w trakcie przygotowywania. Muszą być nowe (lub przerobione) bo trochę się zmienia od nowego roku. Wstrzymajcie się jeszcze ze 2 dni.



#17 zrafal

zrafal
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie, pow. rzeszowski

Napisano 07 wrzesień 2016 - 06:45

Jeszcze mała prośba - wniosek, aby wypełnienie formularza i przesłanie "zapotrzebowania" skutkowało np. jakimś potwierdzeniem/emajlem zwrotnym.

Dzięki temu wnioskujący bedą mieć jakieś potwierdzenie, że "dotarło" :)



#18 Piotr_S

Piotr_S
  • Moderator
  • 1018 postów
  • Lokalizacjakoło Radomia

Napisano 07 wrzesień 2016 - 18:13

Zamieściłem aktualne informacje (i konieczne aktualizacje też będę zamieszczał) w ogłoszeniu na stronie głównej: http://spp-polanka.o...pwp-20162017-2/



#19 marbert

marbert

    Bieszczady, okolice Soliny.

  • Użytkownik
  • 1399 postów

Napisano 22 marzec 2018 - 17:09

http://forum.spp-pol...19-zakup-leków/

 

Czy można zapytać gdzie jest kwas mrówkowy?



#20 ppepe

ppepe
  • Moderator
  • 75 postów
  • LokalizacjaBukowiec i nie tylko

Napisano 22 marzec 2018 - 21:59

Kwasy organiczne (kwas mrówkowy, mlekowy, szczawiowy czy cytrynowy) nie są zarejestrowane jako leki.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych